Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Nova Solo A/S
Adresse: Nibevej 20A, 9200 Aalborg SV
Telefon: +45 28191105
E-mailadresse: info@novasolo.dk
CVR: 36426705
Betaling
Vi modtager betaling med følgende betalingsløsninger:
- Dankort
- Mobilepay
- Visa
- MasterCard
- Bankoverførsel
- Apple Pay
- American Express
- Shop Pay
- Anyday
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Fragt
Levering af varer bestilt på novasolo.dk vil normalt ske indenfor 7-14 hverdage fra din bestillingsdato. Du modtager en e-mail med den forventede leveringsdag efter bestilling.
Levering af varer sker til brofaste øer indenfor Danmarks grænser. Levering til Bornholm eller andre øer, bedes du kontakte os for nærmere information info@novasolo.dk
Levering af møbler sker på alle hverdage i dagtimerne. Du vil modtage en e-mail fra os når varen afsendes fra vores lager så du ved, hvilken dag leveringen vil ske. Transportøren kontakter dig herefter for nærmere aftale.
GRATIS LEVERING (1 mand)
Gratis levering leveres til kantsten eller hoveddør i gadeplan.
LEVERING MED INDBÆRRING (2 mand)
Levering med indbæring til ønsket rum.
1.995,00 kr. for ordre til en værdi under. 9.999,99 kr.
1.495,00 kr. for ordre til en værdi over 10.000,00kr
TRANSPORTSKADER
Skulle du mod forventning modtage en transportskadet pakke eller opdager du en skade på produktet bedes det anmeldes inden for 24 timer, fra modtagelse af pakken. Anmeldelsen bedes sendes via mail.
Send følgende information til info@novasolo.dk
- Ordre nr.
- Hvilke dele der er skadet
- Beskrivelse af skaden
- Foto af emballagen udvendig
- Foto af emballagen indvendig
- Foto af selve skaden
Modtager du en pakke med synlige skader, opfordrer vi dig til at nægte modtagelse eller modtage med forbehold. Nægtes modtagelse returneres pakken til os hvorefter vi opretter en sag hos transportøren.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@novasolo.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Mod aftale kan vi i visse tilfælde også tilbyde at arrangere returtransporten til vores lager.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Stole, borde, reoler, skabe, skænke, samt visse knagerækker og væghylder.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: DKK 1000,00
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Thortrans Randers A/S
Eriksvej 22
8960 Randers SØ
Denmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
ÆNDRINGER OG ANNULLERINGER FØR LEVERING
Hvis du har brug for at lave ændringer til en eksisterende ordre, send en e-mail til os på info@novasolo.dk Vi imødekommer ordreændringer der endnu ikke er blevet sendt til levering.
Hvis du skifter mening, kan du til enhver tid annullere din ordre før den er sendt afsted til levering fra vores lager. For at gøre dette, venligst send en e-mail til os på info@novasolo.dk, så annullerer vi din ordre og udsteder en refundering.
Vi notificerer dig når der er blevet afsat en kurér til at levere din ordre. Hvis du annullerer din ordre efter at have modtaget denne besked, er du selv ansvarlig for relevante returneringsomkostninger. Beløbet bliver modregnet refunderingen. Bemærk venligst, at størstedelen af vores varer er på lager, så tidsmellemrummet fra ordre til levering er meget begrænset.
Hvis din ordre er blevet sendt til levering, henvises du venligst til næste afsnit.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Nova Solo A/S yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
- Alle varer er produceret med henblik på brug i private hjem.
Reklamation over fejl og mangler, skal meddeles Nova Solo indenfor rimelig tid. Rimelig tid vil som minimum være inden for 2 måneder fra fejlen opdages. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning, afslag i prisen eller ophævelse af aftalen afhængig af den konkrete situation. I forbindelse med reklamationssager afholder Nova Solo alle rimelige fragtomkostninger. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
I de få tilfælde, hvor der måtte opstå en reklamation, tilstræber vi at yde en så hurtig, fair og effektiv behandling som overhovedet muligt.
Varen sendes til:
Thortrans Randers A/S
Eriksvej 22
8960 Randers SØ
Denmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Har du indgået en handelsaftale med Nova Solo A/S som erhvervsdrivende vil vilkårene i denne være gældende.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@novasolo.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Læs vores persondatapolitik her